Lukijat

lauantai 1. maaliskuuta 2014

After Work

Mä olen ennenkin todennut ettei nämä ihmiset (=ranskalaiset ja tänne muuttaneet) nuku. Ei ainakaan niin paljon kuin mihin olin Suomessa tottunut. Missä on se kaupan kautta kotiin omiin oloihin sulkeutumaan -elämäntyyli?? Ei ainakaan täällä, ja niinkun sanotaan niin maassa maan tavalla. Ja sitten vielä kun on jotenkin uusi niin ei viitti jäädä kotio vaikka väsyttäis-eihän mua pyydetä enää mihinkään jos rupeen kieltäytymään...

Mun on tehnyt jo pitkään mieli kirjoittaa täkäläisestä tavasta mennä after workille. Kai sellainen tapa alkaa olla jo Suomessakin? Ja ei, ei tässä ole kyse arkijuopottelusta. Tämä on tapa viettää iltansa sosiaalisissa merkeissä ja parhaimmillaan tässä on kyseessä networking. Täällä niinkuin missä tahansa kun on tärkeää tuntea ihmisiä ja helpoiten mä olen kasvattanut (ammatillisiakin) verkostojani jonkun tahon järjestämillä after workeilla.

Tämän viikon torstaina olin siis Ruotsin kauppakamarin after workilla. Paikalla kourallinen ruotsalaisia, muutama norjalainen ja ranskalainen, sekä minä. Ja mä olen aivan innoissani tämän kaupungin cocktailbaareista! Ihania drinkkejä joita vois jo kutsua taideteoksiksi, ja parhaassa tapauksessa happy hourin aikaan puoleen hintaan. Ja vielä kun lisätään ihana sisustus ja tunnelma, jota ei ole kopioitu saman ketjun muista kuppiloista koska suurin osa näistä baareista on ihan omia omalaatuisia yksilöitä, niin uiuiui. Tällä kertaa kohteena oli Le China lähellä Bastillen metroa. Tätä paikkaa voisi suositella muuten, mutta henkilökunta oli niin armottoman tyly esimerkki siitä miksi ranskalaista asiakaspalvelua ei aina voi kehua, että suattaapi olla että ens kerralla kohteena taas joku uusi tuttavuus (ja niitä riittää!).

Parasta tämän kertaisessa illassa oli kuitenkin uusi ranskalainen tuttavuus! Tosi kivan oloinen tyttö, joka on tehnyt opintonsa Vaasan yliopistossa ja oli tosi iloinen tavatessaan jonkun suomalaisen. Huomenna mennään brunssille kimpassa, jeii. Networking, networking...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti