Lukijat

perjantai 20. kesäkuuta 2014

Jussia!!

Suomessahan sitä on jo juhlittu hyvä tovi, täällä laitetaan nyt putiikki kiinni ja ryhdytään jussin viettoon! Ranskalaisille juhannus ei ole sinänsä mikään pyhä mutta onneksi täällä on muutama muu suomalainen ja ruotsalainen jotka mun lisäksi on sitä mieltä että tänään on syytä juhlia! OBS, mä en ole koskaan ollut oikein mikään juhannusihminen, siis tottakai tykkään mutta koskaan ennen en oo kokenut suurta tarvetta keksiä mitään erityistä ihan vaan koska on juhannus. Nyt se tuntuu jotenkin tärkeältä, jotenkin taas yhdeltä merkiltä osoittaa että olen suomalainen, olen ulkomaalainen, mulla on mun oma tausta ja perinteet ja niin paljon kun tykkään ranskalaisista ja ranskalaisuudesta niin kyllä mä olen ruvennut nostamaan oman maitopurkin ruokapöytään punaviinin viereen. Honeymoon taitaa olla ohi ;)

Ja muutama aiheeseen täysin liittymätön kuva.
Passenger ja yllätyskeikka ostarilla. Satuin sattumalta sattua oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Yeah I laugh, and live and I have love to give but sometimes all you can do is....ja sitä rataa, tralalalaa...

Englannin kuningatar kävi täällä joku aika sitten.

 Epäilen suuresti hänen vierailun liittyneen jotenkin Englannin urakkaan futiksen MM-kisoissa. Tai Normandian maihinnousun vuosipäivään.
Täällä on muuten päässyt kesä alkamaan jotenkin varkain. Mä huomaan edelleen odottavani sitä kesäkuun ekaa päivää kun voi sanoa että nyt on KESÄ. Mutta jotenkin tuo sommaren on jo hiipinyt säätilaan (mun mielestä on jo kesäsää) ja suomalaisen mittapuun mukaan yhtäkkiä ollaan jo ns. keskikesässä vaikka näiden mielestä kesä alkaa tänään (soon oikeen merkitty kalenteriin jotta tänään alako kesä).
Laventelia.
Miten siis viettää juhannusta Pariisissa? Menemällä tänään ensin ruotsalaisten grillibileisiin. Siellä on kuulemma se juhannuskoivu ja tanssia ja kaikki. Minen niin tiedä ruotsalaisten juhannusperinteitä mutta tänäänhän sen näkee! Huomenna on Suomi-yhteisön vuoro kutsua koolle ja silloin ohjelmassa lounastusta Paris Historiquessa.
Juhannuskynnet
Mulla on yksi armoitettu kynsilakoista(kin) bloggaava ystävä, joten tämä kuva on vaikka sinulle :)
Kuulin villiä huhua että tässä kaupungissa on suomalaisia joilla on sauna kotona. Täytynee laajentaa omia verkostoja...

Nyt sitä hyvää juhannusta, muistakeehan pelastusliivit ja että huominen on huomenna!!

2 kommenttia:

  1. Oi beibi! Tergui Mynämäeltä, jossa varsinaisesti ei ole kesäsää. Tv Nimim luovutin terassilla jäätymisen +5 asteessa kahden aikaan enkä tiedä oonko sulanut jo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei piä itteensä jäädyttää!
      Teillä oli säästä huolimatta ilmeisen ihana reissu :)

      Poista